Showing posts with label Pillow. Show all posts
Showing posts with label Pillow. Show all posts

06 April 2012

Chelsea Pillow

Hi everyone... :)
Wishing all my readers staying in good health n blissful day..
Alya takde benda sangat nak update. Hidup macam biasa, n alhamdulillah masih sihat dan btenaga dalam kesibukan hidup yg semua org pun lalui..
BTW, Alya baru je siapkan bantal kawan Alya punye kawan. Die nak bantal Chelsea plak. Biasenye Alya wat MU kan, kali ni Chelsea plak.. So meh kite layan gambar je lah ek.. * Macam takde mood plak nak bebel banyak2..

 Flannel Pillow with Felt Embellishments.
Chelsea Applique. 2 sides deco.
Size 35X35cm.
 front side view

 back side view

zoom in backside view

Chelsea logo appliqué

As usual, everything is hand-stitched.. :)

Thank you kawan Deeba! 
Love ur patience dear.. :)

24 February 2012

Entri tertangguh..

Hai semua.. ^___^
Terima kasih sudi singgah kat blog sy yang dah makin banyak sawang neh..
Haish.. sape la tuannye kan? :P
Alya sebenarnya malas nak tulis kosong je kat blog ni tanpa gambar. Boring~ Macam takde seri gitu tanpa gambar. haha. Ekceli gambar2 Alya stuck dalam arwah lappy ku. So, lepas alya kluarkan n transform internal hardisk jadi external hardisk. Dan arini Alya pinjam laptop kawan, edit gambar sume, baru la bole buatla entri ni.. huhu~
Okeh2.. Meh masuk dalam cerita sebenar. Sebab dah lame sangat tertangguh entri ni, Alya gabung 2 cerita jadi satu okeh? Harap2 yang sudi menyinggah blog Alya ni dapat cuci mata.. :)
Yang 1st ni, order junior Alya kat yu-ai-er ni. Suke gajah kot tuannye. Nak keler biru ala-ala gajah pampers tu la kunun..
Ade orang kate, mata die dah macam Stitch dalam kartun Lilo n Stitch tu.. huhu~ ye ke?


Ok. Yang 2nd ni plak sepesel tau. Rumate Alya kawen n die suh buatkan hantaran. Apakah? Alya pun blur at 1st. Tak tau nak buat ape. Lepas die suggest untuk buat replika rumah, Alya pun start la imagine2 n terhasil la ini~ Taraaa~~

Baitul Izzah tu hasil gabungan nama 2 pasangan suwit ni. Iffah dan Izat. :)

Nama pun rumah kan? Ade tingkap colorful lagi tu..

2 orang ni kira macam diorang 2 pengantin ni la.
Dorang la pemilik baitul Izzah ni..
Very colorfulll... :)
Alya lekatkan 2 orang ni gune velcro je. So boleh bukak-bukak gitu..

Alya letakkan benda ni comel ni dalam bekas plastik bagi nampak ala-ala rumah kaca gitu.
Haha.. Mengarut sungguh~ Tapi last sekali pengantin tak guna pun kotak plastik ni. Just letak dalam bakul je. Memang nampak pelik tapi comel.. :)

Tu jelah Alya nak tunjuk. Dapat cuci mata tak?
Esok lusa insyallah Alya ada berita baik. Nanti Alya update lain k?
Rindu rindu blog Kaseh Ibunda Crafts selalu ye..
^_____^

28 January 2012

Order from Kak Mun..

Salaam semua.. :)
Cepat kan Alya update entri seterusnya? haha..
Tak sempat sebenarnye.. Last week Alya ikut program bkampung dengan orang2 asli. Seminggu jugak Alya kat sana. Duk prepare nak pegi plus sambung dgn jet-lag (haha! jetlag la sgt!) lagi, tu yang delayed sangat nak update tu.. (alaa.. padahal kalau tak pegi pun memang lambat update nye.. hihi~)

Ok2.. meh2 Alya nak tunjuk bantal shomel gilerss ni.. Alya pun tak sangka it turns out sangat chantek macam ni.. haha.. ~ (again, syok sendiri.. )

Alya suke kat couple ni.. Sweet aje nengoknyee..
Tersengih2 Alya duk join couple ni tersengih..~ uu~

Ni corak penuh bahagian depan.. Couple tu tgh pegang ballon I love U sebenanrnye.. :)

Siap ade rerama gitu kat sebelah couple tu..
Menambah keceriaan couple tu kan?~

Sebelah belakang bantal ni, customer Alya a.k.a Kak Mun nak name die sebesar2 bantal.
So, Alya ikutkan aje.. Dan terhasillah ini~~
Saiz bantal ni besar jugak.. Lebih kurang 37cm..

Nama Kak Mun kaler pink+purple..

Nama cik abe Kak Mun kaler biru~
Haruslah semuanya 100% hand-stitched!

Tenkiu Kak Mun.. <3

Last pic ni paling berharga tau.. Kenangan yang berjaya meninggalkan kesan fizikal kat Alya.. haha~ apakah? Tadaa~
Mane 1 Alya? Alya takde dalam gambar ni tau.. Ok2. TIPU.
Putih kan Alya? Mahal tau gambar ni.. Alya pun tak sangka boleh bertukar jadi secerah ni. Nak dekat same dah dengan yang sebelah tu.. huhu~
Dah la Alya ni jenis sensitip amatlaa dekat produk2 kecantikan ni. So, memang Alya akan tunggu kulit ni kembali pada warna asal secara semulajadi la..
No worries laa. Alya takde la kesah mane pun. Yang penting, program Alya join kali ni lain dari yang lain wlaupun Alya dah pernah masuk 3-4kali kampung orang asli sebelum ni. Dan ia mengajar Alya baaanyaakk sangat benda. Very precious memory to be forgotten. Sebab tu Alya nak tayang gambar ni kat sini..~
Ok lah, meme out of topic dah ni.. Nanti Alya update lagi ok?
Ade 2 lagi projek menunggu utk di entri kan.. huhu~
Happy happy days girlsss.. ^_______^

16 January 2012

Headrest for Adilah

Salaam guys..
Alya dah janji nak update lepas exam kan? So here I am..
Alya habis exam 12hb aritu lagi, tapi dek melayan post-exam syndrome, mmg tertangguh sket la nak update.. Sory okeh?
Ok. Here is headrest requested by Adilah.
Dilah ni my ex-roommate during my foundation studies at PJ, and ex-coursemate sebab Alya tukar kos! :)

She requested with very simple designs. I love doing it!
Owenge color okeh! shuweet je..

Konon kononnye si bee tu cakap sambil angkat2 tangan ko haa..
'Jangan kacau ai. Ai nak titow!'

Jatuh cinta dengan hasil kerja sendiri.. Ensem kan bee ni? hukhuk..


Hoping that you like it Dilah!

Flannel Headrest
Size: approx 30 x 32cm
Price: RM30 ++ depends on designs
Thank you.. :)

31 December 2011

Sneek Preview

Ececeh..
Sneak peek la pulak..
Alya tengah final exam sekarang. 2 paper dah lepas, Alhamdulillah.
Another 4 papers coming up! **May Allah eases my way..
Tapi sekarang ni ade gap 5 hari.
Sebab tu lah gatai tangan nak ber'sneak peek' bagai ni..
Padahal sebelum ni takde exam, tak nak pulak sneak sneak peeking whatsoever. haha
Memang gatal!
Btw, ni bantal2 yang Alya selit selit menjahit lepas balik kelas, lepas wat esaimen, b4 tido, as stress releaser n what-not sepanjang sem ni.
Tak banyak pun. 3 bijik ni plus ngn yg previous order from Dayah tu.
Ok dah. Saje nak jugak update. Takot tringat dalam exam hall yang blog dah berspider web.. Haa~

~mengharapkan tahun baru yang JAUH lebih baik. ameen~
Alyashomel :P wekk!

09 December 2011

Blue Bee Baby Pillow

Salam ceria. Salam bahagia semua.. :)
Lame jugak siaran tergendala. Alya ada +- 1 bulan je lagi sebelum Final Exam semester ni.. Sekejap je rase. Tak lame lagi, grad laa~ Wah.. sangat tak sabar okeh! Nak menjahit sepenuh masa.. :)

Alya siapkan bantal sahabat sekolah Alya ni 2 minggu lepas. Sahabat Alya ni dah pernah order keychains ngan hair clips utk anak sedara n kakak2 die.. Bagus kan? Kali ni dia nak bagi anak kakak dia merangkap anak sedara baru la pulak. Esok lusa due nya.. :)

Sebab dah expected baby boy, so blue color jadi pilihan hati..









Harap Dayah suka..
Terima Kasih Dayah! :)

Ada 2-3 bantal lagi Alya akan upload. Itu pun tengok atas kerajinan.. Bukan malas. But it takes time sket la.. Alya dah siap jahit dah, tapi belum amik gambar lagi.
See, kerja crafters ni bukan menjahit semata okeh? Dah siap jahit, amik gambar pulak. Pastu edit edit bagai pulak. Pastu upload kt FB n Blog dengan line yg slow2 bak siput ttuutt gitu. Pastu pikir idea nak menulis lagi. Wahaa~ Nampak remeh, tapi sangat penting tau.
Nanti okeh? Stya tuned! ^________^

22 October 2011

Bantal MU lagi..

Salam ceria semua..
Alya dapat order bantal MU lagi dari classmate Alya..
Yang ni dah lame sampai kat tuan die.. Seb baik owner tak bising! haha..
Dia nak bagi ehem ehem sempena besday.. (Untunglaaa... :P)
Kali ni saiz bantal besar sket daripada yang aritu..
Yang ni 35X35cm..

Applique MU kat bahagian depan..
(** korang bole tgk betapa gebunya bantal ni sampai tak berbentuk sangat dah segi empat bantal ni.. Alya saje letak banyak2 fiber, so takde la cepat sangat lembik bantal ni nanti..
Ni la mahalnye custom made! Tak jumpe kat supermarket.. :) )

Zoom in applique logo MU.. Hand-stitched okeh?
Sukee sangatt!!

Belakang die Alya jahitkan nama diorang macam yang Diba request.
Seb baik die suke.. :)

Ada bola kat nama ehem ehem die..
n Love kat name Diba.. :)
Pastu Alya main tabur je buttons bagi nampak penuh since nama ni kecik je kat belakang.. :)
Tabur n gamkan je. Part tu dah malas nak menjahit.. haha..


Thank You Diba!!
Happy Weekend semua.. Yang menjahit, sila jahit elok2 dan rajin2 ye.. :)
Yang berprogram, program elok2..
Manfaatkan hari anda ye..
Moga kita semua dapat berkat dalam setiap yang kita lakukan.. :) amiin..

22 July 2011

Bantal tema taman bunga..

Assalamualaikum warahmatullah semua.. :)

Comel tak bantal ni? Alya suke sangat.. Colorful! Bantal ni kawan Alya yang order. Seorang lelaki, tapi hati penuh bunga. :) Tengok je lah bantal yang die order. Penuh ngan bunga2an.. Haha.. Loh, jangan marah ek. Propa je nih.. :D

Loh order 2 bijik bantal kaler putih utk letak atas kereta. Ni lah hasilnya.. Taraaa.....

Bantal Satu.. :)
Again, Alya guna kain flannel utk badan bantal. Hiasan2 bunga2 tu Alya guna felt. As usual..

Bantal ke-dua..
Dalam die, Alya isi fiber fill. Gebu! Tak caye sudah.. :)
Inspired by mikylayna.
Nak tengok design supercomel lagi? Go to her's now!

Anyway, ce tengok tol2 bantal ni.. Corak die ala-ala bsambung gitu kan? Sebab tu lah nama die taman bunga.. Ce tengok tol2..

kan, kan?
Bantal ni ada matahari, ada awan2, ada burung2 bterbangan, ada bunga2an, ada rerama terbang, ada pokok, ada rumput.. Kawaii!!

Sekarang ni, Alya tampal handmade label ni kat produk2 Alya kecuali keychain. 'Ter'beli dgn fabricfanatics aritu, so gune la kan?
Tengoklah, murah rezeki, Alya wat label name KasehIbundaCrafts plak..
Doakan ye sume.. :)
Ok, chan chin chaw dulu ye.

25 June 2011

Pillow for Kak Ziha

Hye sume.. Harapnye sume sihat n hepi selalu ye..

Order kali ni dari Kak Ziha, my classmate. Kak Ziha nak bagi bantal kat encik ehem ehem nye sempena birthday. Kitorang design bantal ni sama2 masa dalam kelas. hoho. Tak leh blah betol.. huhu~ ok, ok, Meh meh nengok..

Bantal ni saiz A4. Lambang MU kat tengah2 dibuat dengan felt. Bantal Alya guna flannel. Gebu

Zoom in logo MU. See, see.. 100% hand-stitched okeh.. :D

Pandangan belakang bantal. Simple je kan. But I loiikee!

Zoom in pandangan belakang.. Again, jahit tangan ye..

Tenkiu ye kak Ziha. Sampaikan salam hepi besday pada encik yang ada nama kat bantal tu ye. hihi..

BTW, Alya ade banyak cite menarik nak cite ni. Tapi tunggu habis exam dulu k. Next week Alya exam. Pastu boleh menjahit sampai tak tido.. Yahoo!!
Papai.. :D